Olimpiada de Limba si literatura romana 2024, clasele V-VIII: Regulament, calendar si continuturi exceptate din programa scolara

De Portal Invatamant
la 15 Feb. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Olimpiada de Limba si literatura romana 2024, clasele V-VIII: Regulament, calendar si continuturi exceptate din programa scolara15Feb.2024

Regulamentul de organizare si desfasurare a Olimpiadei de Limba si literatura romana 2024, clasele V-VIII, a fost publicat de Ministerul Educatiei. Conform documentului, la etapa nationala a Olimpiadei participa cate un elev/an de studiu din fiecare judet/sector al municipiului Bucuresti, primul in ierarhia clasei la care a concurat, cu respectarea punctajului minim prevazut de regulament.

 

Calendar Olimpiada Limba romana 2024, clasele V-VIII

 
Etapa pe scoala - decembrie 2023- ianuarie 2024
Etapa locala - ianuarie - februarie 2024  
Etapa judeteana - 09 martie 2024
Etapa nationala - 17-21 aprilie 2024 Slatina, Olt

NOU! Caiet de Lucru pentru acasa: Teste practice rezolvate pentru toate evaluarile din clasele V-VIII ...click AICI pentru detalii<<
 

Regulament Olimpiada Limba romana 2024, clasele V-VIII

 

I. PREZENTARE GENERALA

Art.1 (1) Prezentul regulament defineste cadrul specific de organizare si desfasurare a Olimpiadei nationale de limba si literatura romana – clasele V-VIII, numite in continuare Olimpiada, si este elaborat in conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru de organizare si desfasurare a competitiilor scolare, aprobate prin ordinul de ministru nr. 3035/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, numite in continuare Metodologie-cadru.
 
(2) Organizarea si desfasurarea Olimpiadei nationale de limba si literatura romana – clasele V-VIII se vor face in conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru, precum si aleprezentului regulament.
 
Art.2 (1) Olimpiada este o competitie nationala de excelenta, la care pot participa elevi din toate judetele tarii si din municipiul Bucuresti, din invatamantul de stat, particular si confesional, la clasa la care sunt inscrisi in anul de desfasurare a Olimpiadei. Este interzisa participarea unui elev la alta clasa decat aceea in care este inscris in anul scolar respectiv.
 
(2) Olimpiada se adreseaza elevilor din ciclul gimnazial, clasele V-VIII, capabili de performanta, creativi si cu un orizont cultural adecvat varstei. Participarea la competitie este optionala si individuala.
 
(3) Olimpiada vizeaza evaluarea competentelor din programa scolara de limba si literatura romana aprobata prin OMEN nr. 3393/28.02.2017.
 

II. ORGANIZAREA OLIMPIADEI

 
Art.3 (1) Olimpiada este organizata de Ministerul Educatiei, prin inspectoratele scolare judetene/Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti/unitatile scolare subordonate, in parteneriat cu institutii de invatamant superior si de cercetare din tara,  cu institutii de cultura, edituri etc.
 
(2) Responsabilitatea organizarii si desfasurarii Olimpiadei revine, in functie de etapa, unitatilor de invatamant preuniversitar, inspectoratelor scolare judetene/Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti prin Comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor, Directiei Generale Invatamant Preuniversitar din Ministerul Educatiei.
 
(3) Structura si atributiile Comisiei judetene de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor si ale Comisiei centrale a Olimpiadei sunt cele prevazute in Metodologia-cadru.
 
(4) Comisia centrala a Olimpiadei se constituie conform prevederilor Metodologiei-cadru si este aprobata de secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar.
 

III. ETAPELE OLIMPIADEI SI NORMA DE REPREZENTARE

 
Art.4 (1) Etapele Olimpiadei sunt: pe scoala, locala, judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, nationala.
 
(2) Pentru etapa pe scoala, data desfasurarii este stabilita, dupa caz, la nivelul unitatii scolare. Criteriile de participare a elevilor la aceasta etapa sunt stabilite de catre profesorul/profesorii de limba si literatura romana din fiecare unitate scolara.
 
(3) Pentru etapa locala, data desfasurarii si norma de reprezentare/scoala/clasa sunt stabilite de Comisia judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor.
 
(4) In conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru, in cazul in care numarul de unitati  de invatamant/elevi care pot participa este mic, inspectoratele scolare pot decide sa nu organizeze etapele pe scoala si/sau locala ale olimpiadei nationale, organizand direct etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti.
 
(5) Datele/perioadele sustinerii probelor la etapele Olimpiadei sunt stabilite prin Calendarul olimpiadelor scolare nationale, aprobat pentru anul scolar in curs.
 
(6) La etapa pe scoala si la cea locala, Comisia de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor pentru etapa respectiva stabileste criteriile specifice de departajare in cazul egalitatii de puncte intre candidatii aflati pe ultimul loc calificabil si le afiseaza inainte de desfasurarea probei scrise.
 
(7) La etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, Comisia de organizare, evaluare si de solutionare a contestatiilor stabileste, in functie de structura subiectelor, criteriile specifice de departajare in cazul egalitatii de puncte intre candidatii aflati pe primul loc in vederea calificarii la etapa nationala si le afiseaza.
 
(8) La etapa pe scoala si la cea locala, calificarea la etapa superioara a competitiei este conditionata de obtinerea a minimum 85 de puncte.
 
Art.5 (1) La etapa nationala a Olimpiadei, participa cate un elev/an de studiu din fiecare judet/sector al municipiului Bucuresti, primul in ierarhia clasei la care a concurat, cu respectarea punctajului minim prevazut de regulament.
 
(2) In plus, vor participa cate 23 de elevi/an de studiu, care vor fi nominalizati de catre Comisia Centrala, pe lista destinata locurilor suplimentare, in ordinea descrescatoare a punctajelor obtinute, conform clasamentului national realizat pe baza situatiilor transmise de catre comisiile judetene/a municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor, dupa finalizarea etapei judetene/a sectoarelor municipiului Bucuresti si calificarea participantilor pe locurile prevazute la art. 15 alin. (3) din Metodologia-cadru, indiferent de judetul de provenienta.
 
(3) Pentru a participa la etapa nationala a Olimpiadei, participantii trebuie sa obtina la etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti un rezultat de cel putin 85 de puncte.
 
In cazul in care la nivelul judetului/sectorului municipiului Bucuresti nu exista participanti care sa intruneasca aceasta conditie, locurile astfel disponibilizate pot fi adaugate la locurile suplimentare prevazute la art. 15 alin. (4) din Metodologia-cadru.
 
(4) Pentru elevii care au obtinut medii/punctaje egale si ocupa pozitii in clasament care le confera o potentiala calificare pe locurile suplimentare, nu se face departajare, chiar daca se depaseste numarul de locuri suplimentare atribuite conform Metodologiei cadru.
 
Art.6 Comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor va transmite la Ministerul Educatiei situatia cu rezultatele obtinute de catre elevi, in termen de cel mult cinci zile de la incheierea etapei judetene/a sectoarelor municipiului Bucuresti. De asemenea, va transmite inspectoratului scolar gazda a etapei nationale, in termen de cel mult zece zile de la validarea rezultatelor de la etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti si intocmirea clasamentului national, baza de date privind elevii calificati.
 

IV. PROBELE OLIMPIADEI SI STRUCTURA SUBIECTELOR


Art.7 (1) Probele sustinute de concurenti in cadrul Olimpiadei sunt probe individuale, obligatorii.
 
(2) La etapele pe scoala, locala si judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti se va organiza doar o proba scrisa.
 
(3) La etapa nationala a Olimpiadei, probele sunt:
 proba scrisa
 proba orala
 
(4) Punctajul maxim pentru fiecare proba este de 100 de puncte.
 
(5) La etapa nationala a Olimpiadei, punctajul final se calculeaza ca medie ponderata a punctajelor obtinute la proba scrisa si la proba orala – 75% punctajul de la proba scrisa si 25% punctajul de la proba orala – , dupa urmatoarea formula:
3 X punctaj proba scrisa + punctaj proba orala
 
Art.8 (1) La toate etapele Olimpiadei, timpul de lucru pentru proba scrisa este de trei ore.
 
(2) La etapa nationala a Olimpiadei, timpul de lucru pentru proba orala este de 25 de minute: 15 minute pentru pregatirea raspunsului si 10 minute pentru prezentarea acestuia in fata comisiei de evaluare.
 
(3) La etapele judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti si nationala ale Olimpiadei, subiectele de la proba scrisa vor fi rezolvate, de regula, pe foi de examen separate.
 
(4) La niciuna dintre etapele Olimpiadei, nu le este permis elevilor participanti sa paraseasca sala avand asupra lor subiectele de la probele de concurs.
 
Art.9 (1) Pregatirea elevilor pentru Olimpiada vizeaza competentele generale si specifice din programa scolara.
 
(2) Pentru etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti, sunt exceptate urmatoarele continuturi din programa scolara:
 

Clasa a V-a

 
Domeniul de continut Lectura 
Continuturi exceptate: 
- Narativul nonliterar. Actiune, participanti, timp, spatiu
− Textul explicativ
 
Domeniul de continut Lectura Redactare 
Continuturi exceptate
− Texte explicative: definitii, scheme
 
Domeniul de continut Elemente de constructie a comunicarii
Continuturi exceptate: 
- Gramatica: 
• Atributul, 
• Pronumele. Tipuri de pronume: pronumele personal, de politete (flexiunea pronumelui personal in raport cu persoana, numarul, genul)
• Adjectivul. Gradele de comparatie
• Articolul demonstrativ. Acordul adjectivului cu substantivul, 
• Numeralul. Tipuri de numeral (cardinal, ordinal). Aspecte normative
- Variatie stilistica: Istoria cuvintelor – variatii ale formei si ale sensului in timp
 
Domeniul de continut Elemente de interculturalitate
Continuturi exceptate: 
- Carte romaneasca de invatatura: de la prima carte tiparita la cartea digitala
 
 

Clasa a VI-a 

 
Domeniul de continut Lectura 
Continuturi exceptate:
− Textul descriptiv literar in versuri
− Textul argumentativ
− Versificatie: rima, strofa, masura versurilor, ritmul (intuitiv)
 
Domeniul de continut Redactare
Continuturi exceptate:
− Prezentarea textului: tabele corelate continutului unui text
− Elemente auxiliare in scriere (sublinieri)
 
Domeniul de continut Elemente de constructie a comunicarii
Continuturi exceptate:
- Gramatica: 
• Circumstantialul de mod, circumstantialul de timp, circumstantialul de loc, 
• Pronumele personal (flexiune cazuala), Pronumele reflexiv (diferenta intre pronumele reflexiv si pronumele personal), Posibilitati combinatorii ale pronumelui, Anticiparea si reluarea prin clitice pronominale in cazul unor complemente, 
• Aspecte ortografice, 
• Adjectivul. Posibilitati combinatorii ale adjectivului, 
• Adverbul. Tipuri de adverbe (de mod, de timp, de loc). Gradele de comparatie
- Variatie stilistica: Limba vorbita. Limba scrisa
 
Domeniul de continut Elemente de interculturalitate
Continuturi exceptate:
− Limba romana in Europa; comunitatea lingvistica a vorbitorilor de limba romana de pretutindeni
 

Clasa a VII-a 

 
Domeniul de continut Lectura 
Continuturi exceptate:
− Textul dramatic si arta spectacolului
• Autor, personaj dramatic
• Rolul indicatiilor scenice
• Rolul dialogului
• Actori, decor, costume, lumini, muzica
− Dialogul in spectacol
− Textul liric. Exprimarea emotiilor si a sentimentelor
− Strategii de comprehensiune: reflectii asupra limbajului si a structurii textelor de tip liric, dramatic
− Strategii de interpretare: interpretarea limbajului figurat (metafora)
 
Domeniul de continut Elemente de constructie a comunicarii
Continuturi exceptate
- Gramatica
• Fraza: coordonarea prin juxtapunere si prin jonctiune. Conjunctii coordonatoare. Norme de punctuatie (punctul-si-virgula)
• Atributul (realizari prin numeral, adverb)
• Circumstantialul de cauza. Circumstantialul de scop. Topica in propozitie. Norme de punctuatie
• Pronumele demonstrativ si adjectivul pronominal demonstrativ
• Folosirea corecta a pronumelor si a adjectivelor pronominale: interogativ, relativ si nehotarat, a adjectivului pronominal de intarire. Pronumele si adjectivul pronominal negativ si negatia in propozitie
• Numeralul. Posibilitati combinatorii ale numeralului
• Interjectia. Onomatopeele. Interjectia predicativa
- Variatie stilistica
− Termeni stiintifici
− Limbaj popular. Variatie regionala a limbii
 
Domeniul de continut Redactare 
Continuturi exceptate:
– Prezentarea textului: grafica textului ca modalitate de a capta atentia publicului
 
Domeniul de continut Elemente de interculturalitate
Continuturi exceptate:
- Despre limba si cultura tarilor din vecinatatea Romaniei
 

Clasa a VIII-a 

 
Domeniul de continut Lectura 
Continuturi exceptate
− Textul dramatic
– Alte aspecte: redactare de mana - redactare computerizata
 
Domeniul de continutElemente de constructie a comunicarii
Continuturi exceptate:
- Gramatica
• Constructii sintactice: constructii incidente; constructii concesive si conditionale.
• Realizari propozitionale ale unor functii sintactice: circumstantiala de loc, de timp, de mod, cauzala, finala
- Variatie stilistica
• Variatii de registru. Jargonul, argoul. Limbaj colocvial, limbaj cultivat (familiarizare)
• Organizarea coerenta a textului: succesiunea ideilor, folosirea corecta a timpurilor verbale si a anaforelor
 
Domeniul de continut Elemente de interculturalitate
Continuturi exceptate:
− Relatii culturale constructive. Noi si ceilalti
− Valori culturale romanesti in lume
 
(3) Pentru etapa nationala, sunt exceptate urmatoarele continuturi din programa scolara:
 

Clasa a V-a 

 
Domeniul de continut Lectura 
Continuturi exceptate:
− Textul explicativ (aplicativ)
 
Domeniul de continut Redactare 
Continuturi exceptate:
− Texte explicative: definitii, scheme
 
Domeniul de continut Elemente de constructie a comunicarii
Continuturi exceptate:
− Adjectivul. Gradele de comparatie.
- Articolul demonstrativ. Acordul adjectivului cu substantivul
− Numeralul. Tipuri de numeral (cardinal, ordinal). Aspecte normative
– Istoria cuvintelor – variatii ale formei si ale sensului in timp 
 

Clasa a VI-a 

 
Domeniul de continut Lectura
Continuturi exceptate:
− Textul argumentativ
− Versificatie: rima, strofa, masura versurilor, ritmul (intuitiv) 

Domeniul de continut Redactare 
Continuturi exceptate:
− Prezentarea textului: tabele corelate cu continutul textului
− Elemente auxiliare in scriere (sublinieri)
 
Domeniul de continut Elemente de constructie a comunicarii
Continuturi exceptate: 
− Circumstantialul de mod, circumstantialul de timp, circumstantialul de loc.
− Adverbul. Tipuri de adverbe (de mod, de timp, de loc). Gradele de comparatie
− Limba vorbita. Limba scrisa
 
Domeniul de continut Elemente de interculturalitate
Continuturi exceptate: 
− Limba romana in Europa; comunitatea lingvistica a vorbitorilor de limba romana de pretutindeni
 

Clasa a VII-a 

 
Domeniul de continut Lectura 
Continuturi exceptate:
Textul dramatic si arta spectacolului
• Autor, personaj dramatic
• Rolul indicatiilor scenice
• Rolul dialogului
• Actori, decor, costume, lumini, muzica
− Dialogul in spectacol
− Strategii de comprehensiune: reflectii asupra limbajului si a structurii textelor de tip dramatic
 
Domeniul de continut Elemente de constructie a comunicarii
Continuturi exceptate:
− Folosirea corecta a adjectivului pronominal de intarire.
− Pronumele si adjectivul pronominal negativ si negatia in propozitie
− Numeralul. Posibilitati combinatorii ale numeralului
− Interjectia. Onomatopeele. Interjectia predicativa
− Termeni stiintifici
− Limbaj popular. Variatie regionala a limbii
 
 
Domeniul de continut Redactare 
Continuturi exceptate:
– Prezentarea textului: grafica textului ca modalitate de a capta atentia publicului
 
Domeniul de continut Elemente de interculturalitate
Continuturi exceptate:
- Despre limba si cultura tarilor din vecinatatea Romaniei
 

Clasa a VIII-a 

 
 
Domeniul de continut Redactare 
Continuturi exceptate:
– Alte aspecte: redactare de mana - redactare computerizata
 
Domeniul de continut Elemente de constructie a comunicarii
Continuturi exceptate:
− Variatii de registru. Jargonul, argoul.
− Constructia frazei in limba vorbita si in limba scrisa
 
Domeniul de continut Elemente de interculturalitate
Continuturi exceptate
− Relatii culturale constructive. Noi si ceilalti
 
 
Art.10 (1) Subiectele de la proba scrisa au urmatoarea structura, cu punctajul distribuit astfel:
 
Subiectul I – 20 de puncte
Zece itemi de tip obiectiv si semiobiectiv care vizeaza domeniul de continut Elemente de constructie a comunicarii (caracterul comunicativ-functional al limbii).
 
Subiectele II si III vizeaza domeniile de continut Lectura, Redactare si Elemente de interculturalitate.
 
Subiectul al II-lea – 40 de puncte
Item semiobiectiv, de tip intrebare structurata (continand intre sase si zece cerinte, in functie de clasa), prin care se evalueaza strategii de receptare, vizand comprehensiunea si interpretarea textelor, prin intrebari intratextuale cu raspuns inchis sau deschis, cu inferente de tip logic sau pragmatic, prin intrebari intertextuale etc.
 
Subiectul al III-lea – 40 de puncte
Un item subiectiv, de tip compunere creativa sau metatext (scriere despre text), pornind de la textele-suport.
 
Total – 100 de puncte. Nu se acorda puncte din oficiu.
 
(2) Precizari privind textele-suport:
 textul A: text fictional din literatura romana,
 textul B: text fictional din literatura universala,
 textul C: text continuu nonfictional, discontinuu sau multimodal.
 
Cele trei texte vor respecta tiparele textuale precizate in programa scolara si vor avea in comun o tema/cuvinte-cheie etc.
Pentru clasele V-VI, textele A si B vor avea, cumulat, maximum 1500 de cuvinte.
Pentru clasele VII-VIII, textele A si B vor avea, cumulat, maximum 2000 de cuvinte.
 
Art.11 (1) In cadrul probei orale se evalueaza toate cele trei componente prevazute in programa scolara, in maniera integrata: lingvistica, interrelationala si cea estetica si culturala.
 
(2) Subiectele pentru proba orala cuprind sarcini de lucru care vizeaza competenta de comunicare orala si evalueaza producerea unor texte orale in diverse situatii de comunicare, coerenta mesajelor produse, acuratetea comprehensiunii si substantialitatea interpretarii, utilizarea corecta, adecvata si eficienta a limbii in comunicarea orala. De asemenea, se evalueaza competenta care se refera la exprimarea identitatii lingvistice si culturale proprii, competenta interculturala, urmarindu-se interesul pentru problematica identitara si pentru valorile culturale romanesti si europene.
 
(3) Subiectele vor avea in vedere:
 exprimarea nuantata si justificata a unui punct de vedere/a unei opinii avand ca punct de plecare universul tematic specific fiecarui an de studiu;
 sustinerea unui monolog/dialog pornind de la un aspect privitor la universul tematic specific fiecarui an de studiu.
 
Art.12 (1) La etapa nationala a Olimpiadei, la proba orala se vor afla in sala cinci candidati, care vor raspunde pe rand.
 
(2) In ordinea alfabetica/numerica afisata, fiecare elev va extrage un bilet cu subiectul de la proba orala, si va pregati raspunsul, in timpul prevazut de prezentul regulament, in sala de concurs. Biletul extras nu poate fi schimbat.


 
 

V. ELABORAREA SUBIECTELOR DE CONCURS
 

Art.13 (1) La etapa pe scoala si la cea locala, responsabilitatea elaborarii subiectelor si a baremelor de evaluare revine Comisiilor de organizare, de evaluare si de solutionare a contestatiilor de la nivelul scolii/inspectoratului.
 
(2) Pentru etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti si etapa nationala, responsabilitatea elaborarii subiectelor, pentru fiecare clasa, atat pentru proba scrisa, cat si pentru proba orala, revine grupului de lucru al Comisiei centrale a Olimpiadei, aprobat de secretarul de stat pentru invatamantul preuniversitar, grup coordonat stiintific de catre reprezentantul CNPEE/persoana responsabila de disciplina limba si literatura romana din Ministerul Educatiei.
 
(3) Subiectele vor avea structura corespunzatoare specificata la art. 10.
 
Art.14 (1) Grupul de lucru care elaboreaza subiectele si baremele de evaluare si de notare este format din cadre didactice de specialitate, care nu au elevi calificati la clasa la care elaboreaza itemi si nu au rude si afini pana la gradul al III-lea inclusiv, participanti la Olimpiada.
 
(2) Pentru etapa locala, grupul de lucru este coordonat de catre inspectorul scolar judetean de limba si literatura romana.
 
Art.15 Baremele de evaluare si notare se vor afisa dupa incheierea probei scrise.
 

VI. EVALUAREA
 

Art.16 Evaluarea se realizeaza in conformitate cu prevederile din sectiunea 2, Desfasurarea probelor de evaluare din Metodologia-cadru.
 
Art.17 (1) La toate etapele Olimpiadei, evaluarea lucrarilor scrise este realizata de catre profesori de specialitate, care nu au elevi calificati la clasa la care evalueaza si nu au rude si afini pana la gradul al III-lea inclusiv, participanti la Olimpiada.
 
(2) La etapele judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti si nationala ale Olimpiadei, evaluarea probei scrise se va face, de regula, pe subiecte, cu respectarea prevederilor din Metodologia-cadru.
 
Art.18 (1) La toate etapele Olimpiadei, la proba scrisa, profesorii evaluatori vor marca greselile prin sublinierea acestora.
 
(2) La etapa nationala, in cadrul evaluarii lucrarilor de la proba scrisa se va completa borderoul electronic, in format Excel, elaborat de Comisia centrala, care va fi ulterior transmis reprezentantului CNPEE si persoanei responsabile de disciplina limba si literatura romana din Ministerul Educatiei.
 
(3) Formatul printat al borderoului, asumat prin semnatura de catre fiecare profesor evaluator, va ramane in dosarul Olimpiadei.
 
(4) La etapele judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti si nationala, Comisia judeteana/a sectorului municipiului Bucuresti de organizare, de evaluare si de solutionare a contestatiilor/Comisia centrala include subcomisii pentru fiecare clasa.
 
Art.19 (1) Evaluarea performantei la proba orala se va efectua conform unei grile de notare specifice probei. Fiecare candidat va fi examinat de catre doi evaluatori, iar punctajul final este media aritmetica a punctajelor individuale acordate de catre cei doi.
 
(2) La proba orala, rezultatul evaluarii raspunsului concurentului nu se comunica pe loc acestuia, ci se afiseaza la finalul competitiei, odata cu rezultatele de la proba scrisa.
 
Art.20 (1) La toate etapele Olimpiadei, dupa finalizarea evaluarii, comisia corespunzatoare fiecarei etape - Comisia de organizare, evaluare si solutionare a contestatiilor sau Comisia centrala a Olimpiadei - va afisa rezultatele initiale ale evaluarii, pentru fiecare clasa, numai in ordinea alfabetica/numerica a participantilor.
 
(2) La etapele judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti si nationala ale Olimpiadei, afisarea rezultatelor initiale de la proba scrisa se va face, de regula, pe subiecte.
 
(3) Rezultatele finale, in urma solutionarii contestatiilor, se vor afisa ca punctaj final, obtinut prin suma tuturor punctajelor pe subiecte.
 
(4) Dupa eventuala reevaluare la contestatii, se afiseaza rezultatele finale, in ordine alfabetica/numerica si valorica (descrescator), pentru fiecare clasa si se stabilesc elevii care vor participa la etapa imediat superioara.
 

VII. DEPUNEREA SI SOLUTIONAREA CONTESTATIILOR

 
Art.21 (1) La etapele Olimpiadei, candidatii pot contesta numai punctajul obtinut la proba scrisa. La etapele judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti si nationala, candidatul poate depune contestatie, de regula, pe subiecte (I, II, III).
 
(2) La nicio etapa a Olimpiadei, nu se admite depunerea contestatiei de catre o alta persoana (parinte, profesor insotitor, coleg etc.), in absenta elevului in cauza.
 
(3) Dreptul la contestatie are ca obiect exclusiv propria lucrare/propriul rezultat. Elevul concurent nu poate contesta rezultatul unor terti si nu poate avea acces la lucrarile acestora.
 
(4) La etapa nationala, contestarea rezultatelor obtinute la proba scrisa se face prin completarea de catre elevul participant a formularului pus la dispozitie de Comisia mcentrala a Olimpiadei, pe care il vor semna atat acesta, cat si profesorul insotitor al lotului/parintele/reprezentantul legal.
 
(5) La toate etapele Olimpiadei, subcomisia de contestatii pentru reevaluarea lucrarilor sustinute la proba scrisa va fi constituita din profesorii membri ai comisiei care nu au evaluat initial la clasa respectiva.
 
(6) La toate etapele Olimpiadei, rezultatele obtinute in urma solutionarii contestatiilor sunt definitive.
 
(7) Pentru rezolvarea contestatiilor se aplica prevederile din sectiunea 2, Rezolvarea contestatiilor si stabilirea rezultatelor finale din Metodologia-cadru.
 

VIII. PREMIEREA


Art.22 (1) La toate etapele Olimpiadei, ierarhia concurentilor, in vederea premierii, se stabileste in ordinea descrescatoare a punctajelor finale obtinute.
 
(2) La etapele anterioare celei nationale, modul de acordare a premiilor respecta prevederile din Metodologia-cadru.
 
(3) La etapa nationala a Olimpiadei, la fiecare clasa, se acorda cate trei premii (de regula, un premiu I, un premiu II si un premiu III) si un numar de mentiuni reprezentand cel mult 15% din numarul participantilor (rotunjit la numarul intreg imediat superior, in cazul unui numar fractionar).
 
(4) Premierea se face cu respectarea stricta a ierarhiei valorice si a conditiei de punctaj, dupa cum urmeaza:
 mai mult sau egal cu 85 de puncte, pentru premii;
 mai mult sau egal cu 80 de puncte, pentru mentiuni.
 
(5) La etapa nationala a Olimpiadei, in situatia in care punctajele finale sunt egale, in vederea acordarii unui singur premiu/clasa, prin decizie motivata, Comisia centrala aplica urmatoarele criterii de departajare, in ordinea de mai jos:
- punctajul obtinut la Subiectul I (proba scrisa);
- punctajul obtinut la Subiectul al III-lea (proba scrisa);
- punctajul obtinut la Subiectul al II-lea (proba scrisa);
- punctajul obtinut la proba orala.
 
(6) In conditiile in care Comisia centrala a Olimpiadei considera ca este necesar, se pot elabora, pe langa cele enuntate, si alte criterii de departajare, asumate de comisie si afisate inainte de inceperea probelor.
 
(7) Toate deciziile Comisiei centrale, referitoare la premiere, se consemneaza in procesulverbal al organizarii si desfasurarii Olimpiadei.
 
Art.23 (1) La etapa nationala a Olimpiadei, certificarea premiilor si a mentiunilor acordate de Ministerul Educatiei se face prin diploma inregistrata.
 
(2) Comisia centrala elaboreaza criteriile de acordare a premiilor speciale si le comunica prin afisare.
 
(3) Premiile speciale pot fi in bani, in carti, in obiecte de birotica si papetarie, excursii, tabere etc. si sunt insotite de diplome acordate de societati stiintifice, asociatii profesionale, universitati, autoritati locale sau alti sponsori.
 
(4) Premiile speciale pot fi acordate independent sau impreuna cu premiile si mentiunile acordate de Ministerul Educatiei.
 

IX. DISPOZITII FINALE

 
Art.24 La toate etapele Olimpiadei, elevii participanti se vor prezenta la concurs avand asupra lor carnetul de elev cu fotografie, vizat pe anul scolar in curs sau actul de identitate, ca document necesar profesorilor asistenti pentru verificarea identitatii concurentilor.
 
Art.25 (1) Programul desfasurarii etapei nationale a Olimpiadei va fi propus de catre inspectorul scolar de limba si literatura romana din judetul gazda si avizat de catre persoana responsabila de disciplina limba si literatura romana din Ministerul Educatiei.
 
(2) Numarul profesorilor insotitori ai lotului reprezentativ al fiecarui judet/al municipiului Bucuresti va fi calculat astfel incat sa fie respectata norma legala in vigoare: de un profesor pentru zece elevi.
 
(3) Cheltuielile aferente participarii elevilor, a profesorilor insotitori si a profesorilor desemnati ca membri ai Comisiei centrale a Olimpiadei vor fi acoperite in conformitate cu legislatia in vigoare.
 
Art.26 (1) Dupa stabilirea listei elevilor care participa la etapa nationala, fiecare inspector de limba si literatura romana organizeaza, la nivelul inspectoratului scolar, o intalnire cu elevii calificati pentru etapa nationala, cu profesorii insotitori si cu parintii/reprezentantii legali ai elevilor minori, in vederea instruirii acestora pentru participarea la etapa nationala. La finalul instruirii, elevul si un parinte/tutore legal instituit al elevului minor vor semna o declaratie prin care sa confirme ca li s-au adus la cunostinta normele de conduita si consecintele nerespectarii acestora.
 
(2) Deplasarea si participarea in format fizic la etapa nationala a elevilor si a profesorului insotitor se vor face cu respectarea normelor in vigoare valabile pe teritoriul Romaniei, referitoare la alerta/siguranta epidemiologica. In acest sens, cei mentionati vor semna o declaratie prin care isi vor exprima acordul referitor la realizarea deplasarii si participarii, prin respectarea tuturor normelor in vigoare din Romania, referitoare la alerta/siguranta epidemiologica.
 
(3) In situatia in care unul dintre elevii calificati nu poate sau nu mai doreste sa participe, va fi inlocuit de urmatorul elev din ierarhia clasei respective, elev care indeplineste criteriile de calificare. Inlocuirea elevului se face cu cel putin zece zile inaintea datei de incepere a etapei nationale a olimpiadei.
 
Art.27 (1) Profesorul delegat pentru a insoti lotul judetului/al municipiului Bucuresti la etapa nationala raspunde in privinta supravegherii elevilor pe toata perioada deplasarii acestora la etapa nationala a Olimpiadei si in timpul desfasurarii acesteia.
 
(2) In cazul in care familia unui elev doreste sa il insoteasca la etapa nationala, inspectorul scolar de specialitate solicita parintilor o declaratie pe propria raspundere, prin care iau cunostinta de programul Olimpiadei si isi asuma respectarea acestuia, precum si supravegherea elevului.
 
Art.28 La etapa nationala a Olimpiadei se elaboreaza site-ul Olimpiadei si/sau revista Olimpiadei, in elaborarea si gestionarea carora vor fi implicati elevii, sub indrumarea profesorilor coordonatori.
 
Art.29 (1) Toti elevii participanti la etapa nationala vor primi cate o diploma de participare, conceputa si realizata de inspectoratul scolar judetean gazda.
 
(2) Profesorii insotitori ai elevilor de la etapa nationala din fiecare judet/municipiul Bucuresti vor primi cate o adeverinta de participare, eliberata de inspectoratul scolar judetean gazda.
 
(3) Profesorii care fac parte din Comisia centrala vor primi cate o adeverinta din partea Ministerului Educatiei si/sau a inspectoratului scolar judetean gazda, prin care se atesta participarea lor la Olimpiada.
 
Art.30 Elevii care s-au situat la etapa judeteana/a sectoarelor municipiului Bucuresti a Olimpiadei pe primele locuri pot opta pentru participarea la etapa nationala a Concursului national transcurricular de lectura si interpretare „Ionel Teodoreanu”, conform regulamentului specific al acestei competitii.
 
Sfaturi pentru Nota 10 - Raspunsuri si Explicatii
Ce MODIFICARI avem la Romana si Matematica pentru clasele V-VIII?

Clasele V-VIII din viata copilului necesita un efort de adaptare si de invatare constanta.

Programa scolara este destul de greoaie. Nu pierdeti din vedere:
  • Rezumatele textelor studiate
  • Teste rezolvate de matematica
  • Gramatica - Fise de lucru rezolvate

...Vezi AICI noile Teste rezolvate <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

olimpiada de limba romanaregulament olimpiadacalendar olimpiada romana 2024programa scolara


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a


Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.

Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a
Iti oferim GRATUIT Raportul Special

Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala Clasa a II-a, Clasa a IV-a, Clasa a VI-a si (mai ales) Clasa a VIII-a

 
Citeste GRATUIT toate informatiile despre CE, CAND si CUM sa inveti. Program si Sfaturi din invatamantul primar, gimnazial si liceal.

Adauga mai jos adresa ta de email si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Atentie: veti primi in fiecare zi un newsletter gratuit cu ultimele noutati din invatamantul gimnazial si liceal!
x
//