Daniel David, despre olimpiadele la clasele I-IV: "Hai sa ne focalizam pe dezvoltarea competentelor-cheie in ritmul fiecarui copil"

De Portal Invatamant
la 20 Ian. 2025
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Daniel David, despre olimpiadele la clasele I-IV: "Hai sa ne focalizam pe dezvoltarea competentelor-cheie in ritmul fiecarui copil"20Ian.2025

In clasele primare important este sa construim elementele de baza ale competentelor cheie, in ritmul fiecarui copil, explica ministrul Daniel David, intr-un raspuns publicat pe blogul personal cu privire la decizia Ministerului Educatiei de a-i exclude pe elevii din clasele I-IV de la concursurile si olimpiadele scolare, in 2025.

Ministrul Educatiei si Cercetarii sustine ca participarea elevilor din clasele primare la olimpiadele organizate de Minister "aduce o greutate mai mare concursurilor, incepand sa stimuleze prea devreme o industrie a meditatiilor si focalizari prea timpurii pe anumite domenii, ignorandu-se altele (tot de baza), ceea ce poate distorsiona dezvoltarea nivelului elementar al tuturor competentelor cheie".
 
Daniel David reaminteste ca din acelasi motiv s-a luat decizia evaluarii prin calificative, la nivelul invatamantului primar, "pentru a nu produce prea devreme segregare intre copii (si scoli) si afectarea stimei de sine, important fiind aici sa dezvoltam nivelul elementar al tuturor competentelor cheie, in ritmul personal al fiecarui copil, nu sa facem diferentieri prea fine (si adesea nerelevante) si prea devreme intre copii".

In randurile de mai jos publicam integral mesajul ministrului Daniel David, despre olimpiadele scolare la clasele I-IV in 2025.


"Pe scurt despre olimpiadele scolare la clasele I-IV in 2025

Vad ca este primita in spatiul public cu multa curiozitate vestea ca Ministerul Educatiei si Cercetarii nu organizeaza olimpiade scolare pentru clasele I-IV in anul 2025.
 
Din respect pentru aceasta preocupare, ca sa punem acest lucru in context, iar apoi in profunzime psihoeducationala, iata cum stau lucrurile, pentru o intelegere mai clara a acestei decizii:
 
(1) Adevarul este ca ministerul nu a organizat olimpiade scolare pentru clasele I-IV nici anul trecut (2024), asa ca nu este chiar o premiera.
 
(2) Este drept insa ca acest lucru este acum asumat mai ferm de mine deoarece:
a. In clasele I-IV important este sa construim elementele de baza ale competentelor cheie.
b. Acest nivel elementar trebuie dezvoltat in ritmul fiecarui copil. Daca ratam acest lucru, atunci celelalte dezvoltari care se bazeaza pe el au de suferit. Am vazut in unele testari recente ca unele forme de analfabetism functional identificate in clasa a IX-a au cauze identificabile chiar din clasa a V-a.
c. Participarea la olimpiade organizate de minister aduce o greutate mai mare concursurilor, incepand sa stimuleze prea devreme o industrie a meditatiilor si focalizari prea timpurii pe anumite domenii, ignorandu-se altele (tot de baza), ceea ce poate distorsiona dezvoltarea nivelului elementar al tuturor competentelor cheie.
d. Este important sa fim congruenti in politicile educationale, pentru a nu deruta copiii si a nu avea politici cu efecte care se anuleaza reciproc. Am inlocuit la nivelul invatamantului primar evaluarea prin note cu evaluarea prin calificative tocmai in lumina lucrurilor descrise mai sus, pentru a nu produce prea devreme segregare intre copii (si scoli) si afectarea stimei de sine, important fiind aici sa dezvoltam nivelul elementar al tuturor competentelor cheie, in ritmul personal al fiecarui copil, nu sa facem diferentieri prea fine (si adesea nerelevante) si prea devreme intre copii. In acelasi spirit, la aceste varste se urmareste mai ales dezvoltarea cooperarii si a lucrului in echipa, competitia, importanta si ea, trebuind insa gandita la acest nivel in acest context.
e. Foarte important pentru mine, astfel de olimpiade organizate la nivel de minister la acest nivel educational nu reprezinta seturi generalizate de bune practici europene.
 
(3) In fine, pentru a stimula competitia adecvata, ministerul nu interzice derularea unor concursuri locale, regionale, nationale asumate autonom si responsabil de scoala (si cu consultarea parintilor), congruente insa cu politicile ministerului (si monitorizate de acesta), care pot patrunde intr-un portofoliu educational mai extins, dar nu au greutatea si mesajul unei olimpiade organizate de minister. Tot aici amintesc ca avem deja evaluarile obligatorii la clasa a II-a si a IV-a, pe care ar trebui sa le folosim mult mai atent in procesul de invatare personalizata a elevului. 
 
Asadar, hai sa ne focalizam in clasele I-IV pe dezvoltarea riguroasa si in ritmul personal, la cat mai multi copii, a tuturor aspectelor elementare necesare competentelor-cheie, fara sa distorsionam acest proces prea devreme prin focalizarea pe olimpiade organizate de minister, cu accente prea timpurii pe anumite domenii, ignorandu-se alte (ceea ce poate distorsiona dezvoltarea nivelului elementar al tuturor competentelor cheie), dar lasand scolilor posibilitatea sa faca comparatii responsabile si voluntare prin concursuri locale/regionale/nationale ce pot intra intr-un portofoliu educational extins".
 
Definitivat - Sfaturi pentru Nota 10
Teste Rezolvate + Metodologie pentru examenul de Definitivat

DEFINITIVAT - modele de Teste. ATENTIE la modificarile aparute in legislatie si metodologie:
  • teste rezolvate + explicatiile detaliate
  • metodica pentru punctaj maxim
  • exemple utile si ghiduri practice

...Vezi AICI noile Teste rezolvate <<


Ti-a placut acest articol?
Distribuie-l pe Facebook sau trimite-l pe WhatsApp altor parinti sau profesori!

0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Urmareste-ne pe Google News
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !
Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:

olimpiade scolare 2025invatamant primardaniel davidolimpiade scolare la clasele i-iv


x
Lasa un raspuns



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
eNews Portal INVATAMANT
Iti oferim Gratuit Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Citeste GRATUIT toate
informatiile despre
invatamantul primar,
gimnazial si liceal.
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email si
primesti Raportul Gratuit



Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Va oferim GRATUIT Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primiti zilnic pe e-mail, ultimele stiri si subiecte din invatamant.
Aboneaza-te la Newsletterul GRATUIT si fii informat!
Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Iti oferim GRATUIT
Raportul Special
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Teste Rezolvate pentru Evaluarea Nationala
Primesti GRATUIT noile
TESTE REZOLVATE pentru Evaluarea Nationala
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
x
//