Proiectul vizeaza si revizuirea modului de ocupare a functiei didactice de profesor universitar sau reglementarea activitatilor desfasurate de agentiile de asigurare a calitatii, din tara sau strainatate, inregistrate in Registrul European pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior (EQAR) pe teritoriul Romaniei.
"Modificarile si completarile legislative sunt impuse de aparitia unor nevoi si disfunctionalitati in sistemul national de invatamant. Intre acestea mentionam obligativitatea de intrare in legalitate a scolilor doctorale, nevoia pregatirii urgente a personalului didactic care sa implementeze prevederile noilor curricule pentru ciclul gimnazial, respectiv urgenta actualizarii reglementarilor din domeniul invatamantului preuniversitar, semnalata de numeroasele memorii si petitii primite in acest sens care evidentiaza o serie de probleme in implementarea actualului cadru legislativ", precizeaza MENCS intr-un comunicat remis presei.
Consultarea publica se desfasoara in perioada 11-16 noiembrie 2016. Opiniile, propunerile si sugestiile tuturor celor interesati sunt asteptate pe adresa de email dezbateripublice@edu.gov.ro. "Invatamantul special se organizeaza in unitati de invatamant special. Invatamantul special integrat se poate organiza in invatamantul de masa, individual si, prin exceptie, in clase/grupe speciale, cu avizul Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, pe baza unei metodologii adoptate prin ordin de ministru. Efectivele formatiunilor de studiu din invatamantul special si special integrat sunt stabilite de MENCS, in functie de tipul si gradul deficientei. Durata scolarizarii copiilor cu cerinte educationale speciale poate fi mai mare decat cea precizata prin prezenta lege si se stabileste, in functie de nevoile individuale, de gradul si tipul dizabilitatii, prin ordin al ministrului Educatiei", prevede proiectul.
Proiectul mai prevede ca senatul universitar poate infiinta duble specializari, formate prin alaturarea a doua programe de studiu acreditate existente, incluse in Nomenclatorul domeniilor si specializarilor/programelor de studii universitare si structura institutiilor de invatamant superior. Totodata, un program de studiu cu dubla specializare poate sa se refere la calificari existente in Registrul National al Calificarilor din Invatamantul Superior (RNCIS) sau la calificari noi care nu figureaza in acest registru. "Activitatile de asigurare externa a calitatii invatamantului superior desfasurate pe teritoriul Romaniei de catre agentiile din tara sau strainatate inregistrate in EQAR sunt reglementate printr-o metodologie aprobata prin ordin al ministrului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice. In exercitarea atributiilor sale, Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice colaboreaza cu Consiliul National al Rectorilor si alte structuri asociative ale universitatilor, cu autoritati si asociatii profesionale si stiintifice nationale si internationale reprezentative, federatii sindicale la nivel de ramura si federatii studentesti legal constituite la nivel national", se arata in acelasi proiect.
Persoanele care nu promoveaza examenul pentru definitivare in invatamant se pot prezenta la o noua sesiune dupa reluarea de fiecare data, anterior sustinerii examenului, a stagiului de practica cu durata de un an scolar.
"Candidatii pot sustine examenul national pentru definitivare in invatamant fara taxa, de cel mult trei ori. Prezentarile ulterioare la examen sunt conditionate de achitarea unor taxe stabilite de catre Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice", prevede propunerea Ministerului Educatiei.